گونش GÜNEŞ

فرهنگ ما

سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۰۷:۴۷ ب.ظ

نمی دونم آغاز نوشتم رو با کدوم کلمه بنویسم و همچنین احساسی که چرا باید بنویسم ، قصدم چی بود که نوشته های قبلیم رو پاک کردم و اگر قصدی داشتم که راجع به خودم چیزی ننویسم اما حالا ... به هر حال جالبه نوشتن ، روزگاری دلم می خواست راجع به فرهنگ بنویسم و شروع کردم اما بعد دیدم واقعا فرهنگی هم مانده ! مانده اما همان ته مانده ای هم که مانده را به استهزاء می گیرند ، کسایی که استهزاء گیرند مهم نیستند مسئله اینجاست انسان های خواهان فرهنگ هم زیاد نیست .‌ این مطالبی رو که الان عنوان میکنم جنبه احساسی از بازخورد فرهنگ رو دارند اما اگر قسمت آماری که اگر وجود داشته باشه بازخورد فرهنگ کاملا ترسیم میشه ، حالا ممکنه کسی باشه و معترضانه یا موهبتانه اعلام کند که تعریفت از فرهنگ چیه ؟ آیا میتونی فرهنگ رو با مثلا کیلومتر اندازه بگیری ، وزنش کنی ، یا تست بگیری و کمیتی داشته باشه یا نه اون چیزی رو که اعتقاد داری جنبه تحلیلی داره ؟ ابعادش تا کجاست ؟ چه فایده ای داشته و خواهد داشت ؟ فرهنگ یکجانشین هست یا کوچ هم میکنه ؟ معیار جامعه ها ثابت نیست پس فرهنگ رو که ازش صحبت میکنی بین بازه سرِ باز هست و چه و چه و چه ..... 

سکوت میکنم چون هنوز وقتش نرسیده ، شاید روزگاری باشد و نظریه پرداز شدم ، ولی دوست دارم فرهنگ در وجود خودم تجلی پیدا کند ، و میدانم و آگاهم که وقتی که فرهنگ داری قطعا از دست میدهی ولی شیرینی که فرهنگ دارد قابل قیاس با چیزی نیست ، نه تنها کام شیرین می شود بلکه جنبه های دیگر انسان از شیرینی تبدیل به یک واحد میشوند و پرواز شروع میشود . :) 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۲۵
Günay

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی